پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118636
افتتاح 10 پروژه عمراني در شهرستان فارسان
تاریخ انتشار : 1393/06/04 10:10:25
نمایش : 1934
با حضور معاون سياسي امنيتي استاندار 10 پروژه عمراني با اعتبار 5 ميليارد تومان در اين شهرستان کليد خورد
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، فيروز احمدي افزود: با حضور معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري سالن ورزشي گوجان افتتاح شد.
وي با اشاره به افتتاح سالن ورزشي شهر گوجان افزود: عمليات اجرايي اين پروژه از سال 87 آغاز شده و در حال حاضر در دومين روز از هفته دولت با حضور معاون استاندار افتتاح شد.
وي از صرف بيش از هشت هزار ميليون ريال اعتبار براي ساخت و تکميل اين پروژه خبر داد و تصريح کرد: اين سالن در زميني به مساحت يک‌هزار و 168 مترمربع قرار دارد و زيربناي آن يک‌هزار و 152 متر مربع است.
اين مسئول خاطرنشان کرد: اين سالن چندمنظوره طراحي شده و مخصوص ورزش‌هاي توپي و رزمي است؛ چرا که طبق بررسي‌ها و کارشناسي به‌ عمل آمده نبود سالن ورزشي در اين رشته‌ها در اين منطقه به ‌چشم مي‌خورد که در حال حاضر با افتتاح اين سالن نياز مردم در اين زمينه برطرف مي‌شود.
وي تصريح کرد: مسير چشمه‌قلعه فارسان مورد بهره‌برداري قرار گرفت که اين مسير ارتباطي به طول 300 متر و با عرض دهنه 2.5 متر و همچنين با طول دو متر سنگ‌کاري تکميل و در دومين روز از هفته دولت مورد بهره‌برداري قرار گرفته است.
احمدي بيان داشت: عمليات اجرايي اين پروژه عمراني از ارديبهشت‌ماه سال جاري آغاز شده و تا اواخر خردادماه ادامه داشته است و در حال حاضر در دومين روز از هفته دولت با حضور معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، و جمعي از مردم و مسئولان شهرستاني مورد افتتاح و بهره‌برداري قرار گرفته است
وي ادامه داد براي راه اندازي اين پروژه صد پنجاه ميليون تومان هزينه شده است.
وي تصريح کرد: در حال حاضر يک هزار و 200 متر ديگر از اين مسير ارتباطي باقي‌مانده که چشم‌انتظار تخصيص اعتبارات مورد نياز است و ما اميدواريم که اعتبارت مورد نياز ادامه اين مسير نيز در سريع‌ترين زمان ممکن تخصيص پيدا کند
وي در ادامه از افتتاح طرح پرورش قارچ جونقان خبر داد و گفت در حال حاضر يک قسمت از طرح پرورش قارچ جونقان به‌نام طرح پرورش قارچ شرکت تعاوني مهر جونقان افتتاح شده است.
وي افزود: طرح پرورش قارچ جونقان نخستين مجتمع توليدي قارچ در اين استان است که در زميني به مساحت 12 هکتار از سال 83 آغاز بکار کرده است.
فرماندار بيان داشت: اين مجتمع توليد قارچ در 18 قسمت است که هر کدام از اين قسمت‌ها به دو نفر واگذار مي‌شود که در صورتي که تمام اين مجتمع تکميل و مورد بهره‌برداري قرار گيرد زمينه اشتغال 200 نفر به صورت مستقيم در شهرستان فارسان فراهم مي‌شود.
فرماندار فارسان  با بيان اينکه در حال حاضر يک قسمت از اين مجتمع مورد بهره‌برداري قرار گرفته گفت: ساخت و تکميل اين قسمت از مجتمع پرورش قارچ جونقان 9 هزار ميليون ريال اعتبار هزينه شده است.
 احمدي درادامه افزود: طرح دو منظوره پرورش ماهي قزل‌آلا و آبياري تحت فشار روستاي چليچه در سال 91 پيگيري‌هاي آن آغاز شد و در سال 92 تغيير کاربري خود را اخذ کرده و در هفته دولت افتتاح و مورد بهره‌برداري قرار گرفته است.
فرماندار بيان داشت: براي تکميل اين طرح 6 هزار ميليون ريال اعتبار هزينه شده که بخش زيادي از آن سهم آورده متقاضي بوده و مابقي آن نيز از طريق تسهيلات بانکي تامين اعتبار شده است.
وي گفت: اين طرح به صورت مستقيم و غير مستقيم زمينه اشتغال 10 نفر را در شهرستان فارسان فراهم مي‌کند که در اين راستا بخش خصوصي بايد با حضور فعال خود و سرمايه‌گذاري در زمينه‌هاي مختلف بتوانند زمينه اشتغال بيشتر جوانان را فراهم کنند.
وي تصريح کرد: در حال حاضر در روستاي چليچه 2 هزار و 300 هکتار از اراضي به صورت آبياري تحت فشار آبياري مي‌شوند و در مجموع در شهرستان فارسان يک‌هزار پرونده آبياري تحت فشار در نوبت قرار دارند.
با حضور معاون استاندار چهارمحال و بختياري باند دوم جاده سورشجان ـ فارسان افتتاح و مورد بهره‌برداري قرار گرفت. شروع عمليات اجرايي احداث باند دوم جاده سورشجان به فارسان در سال 90 بود که در سال‌جاري با تزريق اعتبارات مورد نياز توانسته‌ايم زمينه افتتاح و بهره‌برداري از اين جاده را در هفته دولت سال‌جاري فراهم کنيم که براي ساخت و تکميل باند دوم محور ارتباطي سورشجان به فارسان که حجم ترافيکي بالايي نيز دارد مبلغ 20 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است
همچنين افتتاح گلزار روستاي راستاب نيز که از سال 91شروع شده بود با اعتبار 540ميليون ريال گلزار 7شهيد اين روستا هم آماده و به بهره برداري رسيد .
و در ادامه معاون سياسي امنيتي استاندار و فرماندار و برخي مسئولين در خانه شهداي بهرامي و سليماني حضور پيدا کردند و از خانواده آنها تجليل کر دند
 شهرستان فارسان 11شهيد کارمند تقديم انقلاب اسلامي کرده است
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html